‘Door overname PiCompany is GITP nu een echte ‘high touch’ en ‘high tech’ dienstverlener

Eagerly Internet |

Hans van der MolenWe kunnen veel meer rendementgericht investeren
Door: Hans van der Molen

‘Ontwikkeling’ heeft al te lang de status van Haarlemmerolie. Het is nu echt tijd voor gerichte keuzes en meetbare ROI’s.

Organisaties zijn persoonlijke ontwikkeling tijdens de hoogconjunctuur gaan zien als iets waar iedereen recht op heeft. Steevast werd er 3 tot 5 procent van de omzet in ontwikkeling geïnvesteerd. Of het iets opbracht, wist eigenlijk niemand. Net zoals Haarlemmerolie, het wondermiddel uit de 17e eeuw. Het zou helpen tegen elke kwaal, maar dat is eigenlijk nooit bewezen.

Gericht investeren
De huidige tendens is steeds meer dat ontwikkeling iets tastbaars moet opleveren, zoals je ook meer productie verwacht wanneer je investeert in een nieuwe fabriek. Het betekent dat organisaties gerichter moeten kijken. Naar de doelstellingen en de middelen om die doelstellingen te verwezenlijken. Als je de commercialiteit van je organisatie een impuls wilt geven, kun je daar heel gericht in investeren door bijvoorbeeld 10 procent van het opleidingsbudget opzij te zetten en een selecte groep aan te wijzen. Je kunt de ROI meten met assessments, die het effect op het individu kunnen vaststellen.

High touch & high tech
Uiteindelijk gaat het er voor organisaties in de toekomst om dat ze hun schaarse middelen effectief inzetten, zodat de return on investment per medewerker maximaal is. Ik zie die ontwikkeling als onvermijdelijk. GITP past er zijn repertoire de laatste jaren op aan: we worden steeds meer een ‘high touch’ en ‘high tech’ dienstverlener. Met de recente acquisitie van marktleider PiCompany manifesteren we ons nog nadrukkelijker als ‘high tech’ aanbieder van online ontwikkelingsoplossingen. Terwijl we blijven investeren in ‘high touch’ HRD-oplossingen met diepgang en meetbaarheid van de wetenschap.

Hans van der Molen
Hans van der Molen is directievoorzitter bij GITP. Daarnaast is hij vice-voorzitter van de Vetron, Vereniging van Trainings- en Opleidingsbureau’s in Nederland en bestuurslid van NRTO, Nederlandse Raad voor Training en Opleiding.

Hans van der Molen gaf eerder een interview over klanttevredenheid, GITP en de ontwikkelingen van de organisatie
naar een high touch & high tech HRD-dienstverlener – bekijk de video:


 

Geef uw reactie op "‘Door overname PiCompany is GITP nu een echte ‘high touch’ en ‘high tech’ dienstverlener" geschreven door Eagerly Internet